Antal indlæg : 222 Age : 34 Location : NordVestFyn Registration date : 19/02/08
Emne: Guitar Man Mar 17, 2008 2:59 am
Har lagt mærke til at en del af jer spiller guitar/eller bare har en stående på jeres værelser for syns skyld
Er efterhånden blevet ret træt af at jeg ikke kan spille et instrument og har derfor seriøst overvejet at give guitaren en prøve, så søger lidt rundt på nettet for at se hvad jeg kan finde... Mit spørgsmål til jer er: - Hvad slags guitar har du?/hvilke guitar begyndte du med? og ellers så skriv bare ALT muligt I mener kunne være hjælpeligt
Mill Little Joanna
Antal indlæg : 238 Age : 34 Location : Langt langt borte, Sjælland Registration date : 01/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 9:56 am
Jeg har en akustisk (spansk) som jeg fik da jeg startede for ca. 3½ år siden. Vil nok også sige det er den jeg bruger mest.
Har også en Cort M200 som jeg fik ca. et år efter den anden: Håber dog at købe en Epiphone eller et eller andet her når jeg bliver 18.
Sidst men ikke mindst har jeg en "Black Box" til den elektriske: Jeg købte den egentlig for at kunne optage guitar på computeren men kan også rigtig godt bruges hvis man nu sætter den gennem en forstærker så kan man få alle mulige forskellige effekter osv.
JasminM Surfer Babe
Antal indlæg : 180 Age : 31 Location : Sønderjylland Registration date : 07/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 10:53 am
Jeg har en mega dårlig billig akkustisk (western) guitar.. Men regner snart med at købe en takamine guitar De er mega fede.. Danny har også en Takamine
Ann-Jones Admin
Antal indlæg : 2885 Age : 38 Location : Holstebronx Registration date : 02/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 12:43 pm
jeg lærte at spille guitar på min værelseskammerats western akkustisk guitar oppe på min efterskole... Men jeg har bare sårn en dårlig spansk akkustisk nu som jeg købte til 300 kr i føtex hehe.. men har heller aldrig rigtig gået til det... kun 3 mdr. på min efterskole hvor jeg havde det som valgfag... (var på det gode hold wee)
sofiee- Star Girl
Antal indlæg : 1179 Age : 31 Location : mellem Horsens & Silkeborg Registration date : 01/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 1:26 pm
jeg har min storebrors elguitar, og jeg har ingen anelse om hvad den hedder xD
ManiPunk Little Joanna
Antal indlæg : 222 Age : 34 Location : NordVestFyn Registration date : 19/02/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 1:36 pm
Ok, takker for svarene
Sad og stenede rundt inde på den her hjemmeside i går aftes/nat http://www.danguitar.dk/, men kom i tvivl om en western eller en spansk vil være bedst at starte på...
Ann-Jones Admin
Antal indlæg : 2885 Age : 38 Location : Holstebronx Registration date : 02/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 4:29 pm
ManiPunk skrev:
Ok, takker for svarene
Sad og stenede rundt inde på den her hjemmeside i går aftes/nat http://www.danguitar.dk/, men kom i tvivl om en western eller en spansk vil være bedst at starte på...
Det er lidt ligegyldigt hvis du spørger mig, sys en western guitar lyder bedre....
sofiee- Star Girl
Antal indlæg : 1179 Age : 31 Location : mellem Horsens & Silkeborg Registration date : 01/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 4:38 pm
nåh ja. jeg har også en blå oppustelig mcfly guitar xD
Ann-Jones Admin
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 4:40 pm
xbubblewrap skrev:
Haha.... sejt...
sofiee- Star Girl
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 4:46 pm
Ann-Jones skrev:
xbubblewrap skrev:
Haha.... sejt...
haha xD den er lidt steneren xD
Carolaade Star Girl
Antal indlæg : 1529 Age : 31 Location : Fyn - Ringe Registration date : 02/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 5:17 pm
.. jeg har ikke nogen guitar. min lillesøster havde engang en. <3
Mill Little Joanna
Antal indlæg : 238 Age : 34 Location : Langt langt borte, Sjælland Registration date : 01/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 6:06 pm
Jeg kan så umiddelbart bedst li spanske, men det er ikke så vigtigt hvad man begynder på tror jeg, kommer jo også an på hvad man vil spille.
Jeg kan bare for det første godt lide nylonstrengene på den spanske i forhold til stålstrenge og kan personligt også bedre li lyden umiddelbart, men det er jo alt sammen en smagssag.
JasminM Surfer Babe
Antal indlæg : 180 Age : 31 Location : Sønderjylland Registration date : 07/01/08
Emne: Sv: Guitar Man Mar 17, 2008 6:57 pm
Det kommer an på hvad du vil spille..
McFlyLover<3 Star Girl
Antal indlæg : 1357 Age : 30 Location : Lille skod by i nærheden af middelfart;) Registration date : 03/03/08
Emne: Sv: Guitar Tirs Apr 22, 2008 10:58 pm
Har en eller anden skod en, som jeg har fået af min Onkel, men spiller ikke, og kan derfor ikke stemme den! så den lyder ikke så godt :S Men har også overvejet at starte til guitar, bare sammen med en veninde..
McFlyAreMyHeroes Little Joanna
Antal indlæg : 214 Age : 31 Location : Holstebro Registration date : 01/01/08
Emne: Sv: Guitar Ons Apr 23, 2008 8:30 pm
jeg har en kjhdshpgj-guitar -den er der nok ikke lige andre der har, hva?
Sidsel Star Girl
Antal indlæg : 932 Age : 32 Location : HHE Registration date : 30/12/07
Emne: Sv: Guitar Ons Apr 23, 2008 9:22 pm
haha jeg har også bare en dårlig en, men så dårlig er den nu ikk alligevel godt nok kommer den fra bilka til 200 kr en spansk guitar. men fik en musik lærer til at stemme dem, og han sagde det var en god en, for han overhovedt vidste hvor den kom fra, og han overvejde at købe en selv til musik, så som begynder er den skam fin nok (:
Ann-Jones Admin
Emne: Sv: Guitar Tors Apr 24, 2008 1:47 am
McFLYxSidsel skrev:
haha jeg har også bare en dårlig en, men så dårlig er den nu ikk alligevel godt nok kommer den fra bilka til 200 kr en spansk guitar. men fik en musik lærer til at stemme dem, og han sagde det var en god en, for han overhovedt vidste hvor den kom fra, og han overvejde at købe en selv til musik, så som begynder er den skam fin nok (:
det er også sårn en jeg har... jeg er også bare røv dårlig til at stemme min guitar...
Sidsel Star Girl
Antal indlæg : 932 Age : 32 Location : HHE Registration date : 30/12/07
Emne: Sv: Guitar Tors Apr 24, 2008 6:31 pm
Ann-Jones skrev:
McFLYxSidsel skrev:
det er også sårn en jeg har... jeg er også bare røv dårlig til at stemme min guitar...