Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

..
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Untitled

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
sofiee-
Star Girl
Star Girl
sofiee-


Antal indlæg : 1179
Age : 30
Location : mellem Horsens & Silkeborg
Registration date : 01/01/08

Untitled Empty
IndlægEmne: Untitled   Untitled EmptyMan Jul 19, 2010 5:49 pm

Jeps, jeg er simpelthen så kreativ og har givet min nye fic titlen Untitled.
Jeg fik en masse idéer da jeg var på ferie, så jeg vil prøve at få dem alle sammen skrevet ned i den her lille fic.


Dag 1.
Jeg åbnede øjnene, da musikken i mine ører stoppede med at spille. Bilen kørte stadig. Jeg kiggede rundt på bagsædet, som jeg sad på sammen med min lillebror. Slikpapir, tomme vandflasker og blade flød på gulvet og på sædet i midten. Jeg kiggede over på min lillebror, som sov med åben mund. Jeg smilte for mig selv og gabte. Mine øretelefoner var røget ud af mine ører. Jeg kiggede ud af vinduet; palmer og almindelige grantræ-lignende træer suste forbi bilen. En mærkelig kombination. Solen stod højt, og den bagte på mit ben igennem ruden.
”Hvornår er vi der?” spurgte jeg min far, som sad bag rattet.
”Tja, en halv times tid vil jeg skyde på,” sagde min far og smilte til mig igennem bakspejlet.
Jeg nikkede og lænede mit hoved mod vinduet igen og satte min iPod til at spille.
Vi havde kørt i to dage nu, og endelig havde vi nået vores mål; syd-Frankrig. Da vi kom til hytte-området gik mine forældre hen til receptionen og fik vores nøgle. Jeg vækkede min lillebror, som brokkede sig over de dårlige sæder i bilen. Det er vist nu jeg skal sige, at vi kører rundt i en gammel bil. Uanset hvor mange gange min lillebror og jeg brokker os over bilen, får vi den samme historie; det er netop den slags bil vores forældre kørte rundt i da de var unge og de synes derfor også, at vi skulle have chancen for at køre rundt i en mage til.
Mine forældre er gamle hippier. Ikke bare sådan små-hippier. De var virkelig hippier, med stort h. Runde, farverige solbriller, langt pjusket hår med midterskilning, hash, fløjls- og trompetbukser, rugbrødsbil, nudistferier, peacetegn og psykedeliske mønstre, you name it; de var/havde det hele.
Heldigvis er de ikke så slemme mere, men min far har stadig sit lange hår, og rugbrødsbilen står i vores garage.
Jeg studerede området. Over hundrede træhytter lå spredt på et lille bjerg. Receptionen og en lille pool lå for foden af bjerget. Mine forældre kom tilbage, smilende.
”Nøj, det var en sød receptionist, hva’ Nick?” sagde min mor til far, da de begge var kommet ind i bilen. Min far smilte og nikkede til min mor. Han vendte fokus mod de små veje imens han kiggede på det lille kort af området, som han havde fået af receptionisten.

Alle hytterne var fuldstændig ens, og efter små 10 minutters tid, havde vi endelig fundet vores hytte; nummer 84.
Min lillebror løb så hurtigt som han kunne ind på vores værelse. Jeg skyndte mig efter ham.
”Helle for den øverste køje!” råbte han i det han nåede værelset, hvilket ikke tog særlig lang tid, eftersom hytten var meget lille.
”I orden, Gus,” smilte jeg og smed min taske på den nederste køje.

Efter jeg havde pakket en smule ud, smed jeg mig på sengen. Jeg tog elastikken ud af mit hår og lod mit krøllede hår få luft.
Jeg tog et andre par shorts på og bestemte mig for at gå ned i byen for at udforske stedet. Vi skulle trods alt være her i 2 uger.
Solen bagte meget og byen var fyldt med turister. Det var en typisk, halv stor fransk by med mange turist butikker med forskellige souvenirs. Jeg gik ind i en tilfældig butik i håb om, at der var aircondition derinde. Heldigvis var jeg kommet det rigtige sted. Lige da jeg trådte ind, blev jeg næsten væltet omkuld af den kølige luft. Jeg lukkede øjnene og nød kulden. En lille mand med stort overskæg og lille øl-mave kom hen til mig og spurgte om noget – på fransk! Jeg smilte og så forvirret ud.
”Um.. I don’t speak French, I’m sorry.. Do you speak English?” spurgte jeg forsigtigt.
“Uh, English! Yes, I speak a little. Where do you live?” spurgte manden.
“I live in Denmark,” sagde jeg og kiggede rundt i butikken. Det var en blanding af en kiosk og en turist butik. Jeg fik øje på nogle flasker ice-tea, og besluttede mig for at købe en af dem.

Da jeg mødte den varme luft uden for butikken var jeg nær ved at blive kørt over af en rød Vespa, som kom susende forbi. Jeg sprang tilbage og råbte lidt efter personen på knallerten, men han kunne selvfølgelig ikke høre noget. Men til min store forskrækkelse stoppede Vespaen nogle meter fra mig. Jeg rømmede mig og prøvede at gemme mig bag et stativ med postkort. En fyr trådte af knallerten og tog sin hjelm af. Han gik hurtigt over mod det sted, hvor han nærmest havde ramt mig. Han kiggede rundt og fandt mig så.
Han mumlede noget på fransk, og igen så jeg lettere forvirret ud. Drengen opfattede dog hurtigt at jeg ikke forstod et kvæk af hvad han sagde.
”You don’t speak French, do you?” grinte han.
Jeg smilte lidt til ham.
”Uh, no, I don’t”
”I’m really sorry that I almost ran you over by the way, I didn’t see you,” forsvarede han sig.
“It’s no big deal. Don’t worry about it,” sagde jeg, i mens jeg tog et postkort fra stativet og lod som om jeg overvejede at købe det, indtil jeg indså hvor grimt kortet egentligt var. Det var et billede af en kat, der lå og sov på en lyserød pude. Jeg satte det hurtigt på plads og vendte fokus på drengen.
”Anyway, I should probably get going,” sagde jeg og vendte om, for at gå tilbage til hytterne.
”Wait, isn’t there something I can do to make it up to you?” sagde han. Jeg forstod ikke rigtig hvorfor han ville gøre det hele godt igen, han havde jo ikke ramt mig.
”No, it’s fine, really,” sagde jeg imens jeg rystede lidt på hovedet.
”Well.. At least tell me your name,”
”It’s Iris,”
”Hi Iris, I’m sorry I almost ran you over. My name’s Dougie,” smilte han og rakte sin hånd mod mig.
Jeg tog den og hilste på ham imens jeg satte en tot hår bag mit øre.
Han uglede sit lyse hår med sin hånd og smilte.
”So.. Do you live near around?” spurgte han.
”Yeah, I just got here. I live in one of the small cottages up there” svarede jeg i mens jeg pegede i mod det lille bjerg.
”Oh right. How long are you staying then?”
“Two weeks,”
“Cool. Anyway, I got to run, I’ll see you around, Iris, and sorry again” smilte han og gik over mod Vespaen.
Jeg svarede ikke, men fulgte ham blot med øjnene. Han satte sig op på Vespaen, startede den og kørte videre. Han vendte hovedet og kiggede på mig. Jeg vendte så hurtigt som muligt mit hoved i en anden retning, af ren refleks. Klovn! Hvis der er noget der er værre end at glo på en person, så er det altså når personen kigger igen, og man lader som om man aldrig kiggede, selvom den anden godt så at man kiggede.

Jeg vendte snuden hjemad mod hytten, i mens jeg drak min ice-tea med et lille smil på læben. Jeg ved virkelig ikke hvorfor.
Tilbage til toppen Go down
http://www.sofiee-.tumblr.com
Mille
Star Girl
Star Girl



Antal indlæg : 1784
Age : 29
Registration date : 06/09/08

Untitled Empty
IndlægEmne: Sv: Untitled   Untitled EmptyMan Jul 19, 2010 8:52 pm

God start! Glæder mig til at læse mere! (;
Tilbage til toppen Go down
xRindal
McFlyer
McFlyer
xRindal


Antal indlæg : 56
Age : 30
Location : Århus
Registration date : 06/06/09

Untitled Empty
IndlægEmne: Sv: Untitled   Untitled EmptyOns Jul 21, 2010 12:46 am

Lyder mega nice, Glæder mig til næste kapitel Very Happy
Tilbage til toppen Go down
DeeDeelicious
Star Girl
Star Girl
DeeDeelicious


Antal indlæg : 562
Age : 29
Location : Nr. Lyndelse --> Midtfyn xD
Registration date : 08/05/09

Untitled Empty
IndlægEmne: Sv: Untitled   Untitled EmptyTors Jul 22, 2010 10:27 pm

Glæder mig til fortsættelsen ;D
Tilbage til toppen Go down
sofiee-
Star Girl
Star Girl
sofiee-


Antal indlæg : 1179
Age : 30
Location : mellem Horsens & Silkeborg
Registration date : 01/01/08

Untitled Empty
IndlægEmne: Sv: Untitled   Untitled EmptyFre Jul 23, 2010 6:37 pm

yay, i læser! tak Very Happy


Dag 2.
Poolen var det rareste sted jeg vidste. Der var omkring 35 grader – i skyggen! Så poolen var helt klart det sted jeg foretrak, i hvert fald indtil klokken blev omkring 5, og temperaturen faldt bare en anelse.
Mine forældre havde ikke rigtig lyst til andet end at slappe af med en god bog på terrassen, så jeg havde masser af tid til mig selv. Men da klokken blev omkring 8, og vi fik fortalt (efter noget forvirring fra min side – manden snakkede fransk!) at de lukkede poolen for i dag, gik min lillebror og jeg tilbage til hytten.
Da vi, efter nogle anstrengelser – det var en meget stejl bakke vi skulle op ad, kom op til hytten, beslutte vi alle fire, at vi skulle ud og smage på noget fransk mad.

Da vi kom ned i byen var der masser af restauranter at vælge imellem. Vi valgte en knap så stor en få meter væk fra den lille kiosk, hvor jeg nær var blevet kørt ned dagen før. Jeg skulede derover inden jeg satte mig ned.
De havde ikke rigtig andet end salater, så efter nogle overvejelser bestilte jeg en italiensk salat. Vi sad i en halv times tid, og endelig blev der serveret. Aldrig før har jeg set en salat så flot og så stor! Tomater, honning melon, salatblade, mozzarella og røget parmaskinke – mums! Jeg nød min salat i mens Gustav ivrigt fortalte om vores dag ved poolen, og om hvordan jeg havde kastet vores badebold i hovedet på den samme mand fem gange i løbet af én time. Ellers havde vi bare lagt og nydt solen i flere timer. Man kunne allerede se på min lillebror at han havde fået masser af farve i hovedet.

Da vi alle havde spist op, eller prøvet på det (det var som sagt nogle store salater), sad vi og kiggede på mennesker og snakkede om, hvad vi skulle bruge vores kommende dage på. Vi endte med ingenting. Mine forældre kunne godt bruge et par dage ekstra på at læse og slappe af. Min mor var jo så godt inde i den her spændende krimi, men som ikke kun var en krimi – den handlede også om ligestilling og kvinders rettigheder.
Jeg sad og lyttede halvt i mens jeg kiggede rundt på de mange forskellige mennesker, både turister og ”indfødte”. Pludselig så jeg et bekendt ansigt på en rød Vespa. Han sad og betragtede mig fra det samme sted, som han havde stoppet dagen inden. Da Dougie så, at jeg havde set ham, smilte han og vinkede til mig. Jeg blev ret så forvirret og vinkede akavet tilbage til ham, imens jeg kiggede rundt for at se om nogle eventuelt havde set mit kiksede vink.
”Nåå, Iris, hvem er den fyr?” spurgte min mor imens hun halv grinte og kiggede frem og tilbage på mig og min far.
”Bare en jeg stødte på i går,” svarede jeg imens jeg smilte til Dougie, hvilket han åbenbart havde opfattet som en invitation til at komme over, for et par sekunder senere stod han foran mig.
”Hi Iris,” smilte han til mig og rettede sine øjne over på mine forældre.
”Hi Dougie,” grinte jeg nervøst.
”Hello there,” sagde min far, som først nu havde opfattet, at der stod en fremmed foran os; han havde været meget opslugt af Gustavs historie om en bille, han havde studeret nede ved poolen.
”Hello.. err…?” sagde Dougie og rakte sin hånd i mod min far.
”Call me Nick,” sagde min far.
”Oh you’re british?” Dougie så ret overrasket ud, da han hørte min fars accent.
”Indeed. But then I met this girl,” min far puffede min mor i siden, ”and I’ve been Danish ever since,” grinte han.
Dougie smilte og hilste på min mor og Gustav. Dougie vendte sine øjne mod mig. Solen, som endnu ikke var gået helt ned, skinnede ind i hans klare, lyseblå øjne.
”I was wondering if I could buy you an ice-cream, you know, as an apology for what happened yesterday”
Jeg kiggede spørgende på mine forældre. Jeg var lidt nervøs. Jeg kendte ikke drengen, og jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente af ham. Mine forældre nikkede i takt, begge med et smil på læben.
”Sure,” sagde jeg og rejste mig fra stolen.

”So for exactly how long have you been stalking me since yesterday?” smilte jeg imens jeg slikkede noget is af min finger.
”Since yesterday – you look so peaceful when you sleep,” grinte Dougie og kiggede på mig for at forsikre, at jeg ikke misforstod hans joke.
”Nice,” grinte jeg og satte mig på en bænk. Vi var kommet ned til havnen nu, og solen var næsten gået helt ned. Det var dog ikke mørkt endnu, himlen var lyserød og orange.
Vi snakkede ikke i et par minutter, og det føltes ikke engang akavet eller underligt. Vi sad bare og nød vandets plasken mod molen, i mens vi kiggede på de flotte farver på himlen.
Dougie brød tavsheden.
”Tell me about yourself,” sagde han og vendte sig om mod mig, så han nu havde ansigtet mod mig.
Jeg grinte lidt af ham i mens jeg spurgte ”What do you want to know?”
”Where are you from?”
”Denmark, as you might have guessed since my dad told you he’s Danish”
“But your dad is originally English, and then he fell in love with your mom and he moved in with her?”
“Yeah, exactly,” smilte jeg og kiggede på bådene, som lå stille i vandet.
”That’s love,” sagde Dougie og kiggede også ud på bådene. Jeg kiggede på ham og smilte for mig selv.
”So what about you? Where are you from?” spurgte jeg efter lidt tid, og vendte mig mod ham, så vi begge sad i skrædderstilling, ansigt til ansigt.
”In the summer I’m French, but otherwise I’m English,”
”In the summer only?”
”Yes. My parents own a house a few minutes away from here, so we stay here the entire summer,”
“That’s amazing,” smilte jeg.
“I guess,” sagde Dougie og kiggede på mig igen. Han pjuskede sit hår og smilte.

Da jeg kom hjem forlangte mine forældre hele historien bag mit møde med Dougie dagen inden og vores dessert.
Da jeg var færdig med at fortælle dem alt, hvad jeg vidste om ham, hvilket ikke var meget indtil videre, smilte min mor i hele hovedet.
”Du har fået en lille ferieflirt” grinte hun, og kiggede på min far, som næsten smilte lige så meget.
Tilbage til toppen Go down
http://www.sofiee-.tumblr.com
Mille
Star Girl
Star Girl



Antal indlæg : 1784
Age : 29
Registration date : 06/09/08

Untitled Empty
IndlægEmne: Sv: Untitled   Untitled EmptyLør Jul 24, 2010 4:56 pm

super godt :-D
- En lille ferieflirt.. Uha uha :-D Årh hvor jeg elsker at forældrene er sådan nogle flipper typer xD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Untitled Empty
IndlægEmne: Sv: Untitled   Untitled Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Untitled
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Snak, snak, snak! :: Fanfictions-
Gå til: