Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

..
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 tour and album sales not how it should be.

Go down 
+6
McFlyLover<3
Mille
Ditte
McFreak
mcflys
Line
10 deltagere
ForfatterBesked
Line
Admin
Admin
Line


Antal indlæg : 1418
Age : 32
Location : Nyborg, Fyn
Registration date : 10/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 8:49 pm

fandt lige denne artikel :


http://www.guardian.co.uk/music/2008/nov/28/live-music-decline-secondary-ticketing


And for a younger band such as McFly, who now self-release albums after having left Island Records this year, gigging is crucial. Despite all four of their albums having reached the top 10, including two No 1s, manager Matthew Fletcher admits: "Our album sales have dropped consistently for the last five years. We're constantly looking for new revenue streams. We've never relied on album sales to make money: in terms of revenue generated, it's predominantly from touring and merchandising." Indeed, McFly gave the current album, RadioActive, away with the Mail on Sunday in July, which undoubtedly affected sales when a "deluxe" version went on sale in September: it never went higher than a disappointing No 8.

They've just completed a UK tour that also failed to sell as well as they'd been accustomed to. At their Sheffield Arena show, despite the enthusiasm of a crowd of around 7,000, the back third of the arena was curtained off, empty. "Sheffield was a couple of thousand short of capacity," Fletcher agrees. "We put our tickets on sale just as the economy was slowing down, our album came out the week Lehman Bros were going under, and we couldn't have had an album and tour on sale at a worse time. We've done well, but we might have expected to do better. When I talked to our agent about our ticket sales, he said, 'Fletch, you should see how other tours are doing. Unless it's Take That or Oasis, people aren't buying as many tickets.'"

But at least Fletcher's charges weren't faced with the ignominy of having to cancel dates, whereas others purportedly were. "I've heard about artists who've cancelled shows because of illness who aren't really ill," he says, though he refuses to name names. For some artists, low sales might be attributable less to the economy than to the public simply deciding they were no longer interested (witness, say, Lenny Kravitz having to downsize a Wembley Arena gig to Brixton Academy a few months ago); but even with these acts, it seems likely that money, or lack of it, played a part.



Vidste godt at de nok ikke lige sælger så meget pt. som i starten, men den her artikel får det til at lyde rimelig slemt. velvidende at de sagtens kan klare det Wink
Tilbage til toppen Go down
mcflys
Star Girl
Star Girl
mcflys


Antal indlæg : 883
Age : 30
Location : Silkeborg
Registration date : 24/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 9:12 pm

Sku faktisk til selv lige at lægge den ind (; haha.

Men ja det var lidt depressing at læse synes jeg. Men altså jeg forstår det ikke helt. don't get me wrong elsker deres gamle musik, men synes altså kun det er blevet meget bedre?
Tilbage til toppen Go down
McFreak
Surfer Babe
Surfer Babe
McFreak


Antal indlæg : 149
Age : 33
Location : Loserville, Slagelse
Registration date : 07/06/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 9:52 pm

mcflys skrev:
Sku faktisk til selv lige at lægge den ind (; haha.

Men ja det var lidt depressing at læse synes jeg. Men altså jeg forstår det ikke helt. don't get me wrong elsker deres gamle musik, men synes altså kun det er blevet meget bedre?

Ja, præcis. Deres "nye" musik er 100 gange bedre. I don't get it..! Det kan være, at folk måske ikk har lige så mange penge idag, som de havde for bare et par år siden. Hva ved jeg.. Eller måske "tør" folk ikk komme til koncerter med artister, som de ikk kender, og på den måde får de aldrig rigtig nogle nye publikummer. Men jeg ved sq ikk.
Det er jo heller ikk, fordi vi her i DK ser ret mange udsolgte/næsten udsolgte koncerter.
Men ja, man blir sq lidt depri af den her artikel. Sad
Tilbage til toppen Go down
Ditte
Star Girl
Star Girl
Ditte


Antal indlæg : 904
Age : 30
Location : Sønderjylland.
Registration date : 12/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 10:25 pm

McFreak skrev:
mcflys skrev:
Sku faktisk til selv lige at lægge den ind (; haha.

Men ja det var lidt depressing at læse synes jeg. Men altså jeg forstår det ikke helt. don't get me wrong elsker deres gamle musik, men synes altså kun det er blevet meget bedre?

Ja, præcis. Deres "nye" musik er 100 gange bedre. I don't get it..! Det kan være, at folk måske ikk har lige så mange penge idag, som de havde for bare et par år siden. Hva ved jeg.. Eller måske "tør" folk ikk komme til koncerter med artister, som de ikk kender, og på den måde får de aldrig rigtig nogle nye publikummer. Men jeg ved sq ikk.
Det er jo heller ikk, fordi vi her i DK ser ret mange udsolgte/næsten udsolgte koncerter.
Men ja, man blir sq lidt depri af den her artikel. Sad
vi bruger FINANSKRISEN! det er dens skyld at det måske er gået sådan..
for jeg synes også at det nye er helt fantastisk!
Tilbage til toppen Go down
Mille
Star Girl
Star Girl



Antal indlæg : 1784
Age : 29
Registration date : 06/09/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 10:33 pm

Ditte skrev:
McFreak skrev:
mcflys skrev:
Sku faktisk til selv lige at lægge den ind (; haha.

Men ja det var lidt depressing at læse synes jeg. Men altså jeg forstår det ikke helt. don't get me wrong elsker deres gamle musik, men synes altså kun det er blevet meget bedre?

Ja, præcis. Deres "nye" musik er 100 gange bedre. I don't get it..! Det kan være, at folk måske ikk har lige så mange penge idag, som de havde for bare et par år siden. Hva ved jeg.. Eller måske "tør" folk ikk komme til koncerter med artister, som de ikk kender, og på den måde får de aldrig rigtig nogle nye publikummer. Men jeg ved sq ikk.
Det er jo heller ikk, fordi vi her i DK ser ret mange udsolgte/næsten udsolgte koncerter.
Men ja, man blir sq lidt depri af den her artikel. Sad
vi bruger FINANSKRISEN! det er dens skyld at det måske er gået sådan..
for jeg synes også at det nye er helt fantastisk!
Korrekt Ditte....
Det er finanskrisen skyld DET HELE !!! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
McFlyLover<3
Star Girl
Star Girl
McFlyLover<3


Antal indlæg : 1357
Age : 29
Location : Lille skod by i nærheden af middelfart;)
Registration date : 03/03/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 11:36 pm

Mille skrev:
Ditte skrev:
McFreak skrev:
mcflys skrev:
Sku faktisk til selv lige at lægge den ind (; haha.

Men ja det var lidt depressing at læse synes jeg. Men altså jeg forstår det ikke helt. don't get me wrong elsker deres gamle musik, men synes altså kun det er blevet meget bedre?

Ja, præcis. Deres "nye" musik er 100 gange bedre. I don't get it..! Det kan være, at folk måske ikk har lige så mange penge idag, som de havde for bare et par år siden. Hva ved jeg.. Eller måske "tør" folk ikk komme til koncerter med artister, som de ikk kender, og på den måde får de aldrig rigtig nogle nye publikummer. Men jeg ved sq ikk.
Det er jo heller ikk, fordi vi her i DK ser ret mange udsolgte/næsten udsolgte koncerter.
Men ja, man blir sq lidt depri af den her artikel. Sad
vi bruger FINANSKRISEN! det er dens skyld at det måske er gået sådan..
for jeg synes også at det nye er helt fantastisk!
Korrekt Ditte....
Det er finanskrisen skyld DET HELE !!! Very Happy

Er helt med på at det er finanskrisens skyld, for deres nye musik er da super fedt!!
Tilbage til toppen Go down
mcflys
Star Girl
Star Girl
mcflys


Antal indlæg : 883
Age : 30
Location : Silkeborg
Registration date : 24/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 11:37 pm

Haha,.. ja det syndebukken! (; men hay da de startede downloadede man jo heller ikke ulovligt gjorde man?
Tilbage til toppen Go down
Line
Admin
Admin
Line


Antal indlæg : 1418
Age : 32
Location : Nyborg, Fyn
Registration date : 10/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyMan Feb 09, 2009 11:57 pm

mcflys skrev:
Haha,.. ja det syndebukken! (; men hay da de startede downloadede man jo heller ikke ulovligt gjorde man?

Haha.. sikkert ikke.. De skal jo også lige have startet den nye fanbase op, så det er da klart de starter lidt længere nede! Jeg er positiv! for hvem helvede skulle ikke gide se dem, selveste MCFLY, live? cheers
Tilbage til toppen Go down
Ann-Jones
Admin
Admin
Ann-Jones


Antal indlæg : 2885
Age : 37
Location : Holstebronx
Registration date : 02/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyTirs Feb 10, 2009 12:06 am

Det gjorde man, men folk er måske blevet bange for at bruge for mange penge på cd'er og film og sådan pga. finanskrisen og så downloader de det i stedet for... tror ikk på de har mistet nogle af deres fans, men tror måske dem der købte de første albums før og bare købte dem fordi de godt ku li dem, i stedet har downloaded det....
Må jo ærligt indrømme selv at udover McFly så køber jeg ikk ret mange albums selv... altså jeg køber Nephews cd'er, men alt det hvor jeg kun hører et nr med dem henter jeg jo på nettet :S Ska virkelig bruge lang tid på at overtale mig selv til at købe et helt album...
Tilbage til toppen Go down
McFLY_DK
Little Joanna
Little Joanna
McFLY_DK


Antal indlæg : 279
Age : 35
Location : Aarhus
Registration date : 04/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyTirs Feb 10, 2009 10:01 pm

Hold da op... Jeg lagde også godt mærke til, at næsten halvdelen af blokkene på 2. "balcon" i MEN Arenaen på R:A-touren var dækket til! Sad På Wonderland dvd'en var arenaen helt fuld.
Tilbage til toppen Go down
http://www.myspace.com/63453948
Line
Admin
Admin
Line


Antal indlæg : 1418
Age : 32
Location : Nyborg, Fyn
Registration date : 10/01/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyTirs Feb 10, 2009 10:05 pm

McFLY_DK skrev:
Hold da op... Jeg lagde også godt mærke til, at næsten halvdelen af blokkene på 2. "balcon" i MEN Arenaen på R:A-touren var dækket til! Sad På Wonderland dvd'en var arenaen helt fuld.


hmm.. Ja. det er lidt mærkeligt. men efter hvad jeg har læst rundt omkring, som der også står lidt om her, er det fordi folk ikke så mange koncert billetter mere.. Det er ikke kun McFLY der har haft det sådan..

Men jeg må sige det ikke var noget jeg så noget til i Wembley.. Den var fyldt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Malene
Surfer Babe
Surfer Babe
Malene


Antal indlæg : 122
Age : 35
Registration date : 12/10/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyTors Feb 19, 2009 1:58 am

Nederen artikel! Smile

Men på den anden side, så er McFly da ved at få flere og flere fans i udlandet.. De var i Brasilien i efteråret, hvor de blev nødt til at lave en ekstra koncert, fordi de første var udsolgt! Lige nu er de i Japan, hvor den første også blev udsolgt, og derfor tilføjede de en ekstra koncert.. Snart skal de til Australien, hvor de skal spille en koncert i Sydney og Melbourne, men nu er koncerten i Sydney også udsolgt, så nu tilføjer de en ekstra! Og Hey, koncerten i Holland i april er skisme også udsolgt!! Og senere i år kommer skal de på en sydamerikansk tur, med bl.a. 7 brasilianske koncerter! Det er sgu for fedt!! Og så er der lige UCAP'en os Very Happy
Det kan selvfølgelig godt være, at det ikke er de største steder de skal spille, men derfor er det da alligevel fedt at deres koncerter bliver udsolgte!! Smile

Kom også til at tænke på, at Japan, Australien og Sydamerika er nogle af de steder der ligger længst væk fra England.. Vi europæere har jo lettere ved at komme til deres koncerter i England, da vi jo bor tættere på.. Så det kan jo være det er derfor de rejser til de lande og giver koncerter først?? ... eller også er de lande bare mere spændene end DK Very Happy Ej, tror nu nok de skal komme Smile

Skulle der egentlig ikke snart komme en ny single eller hvordan så det ud??? scratch
Tilbage til toppen Go down
mcflylove
McFlyer
McFlyer
mcflylove


Antal indlæg : 67
Age : 28
Location : København
Registration date : 12/02/09

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyTors Feb 19, 2009 10:30 pm

seriøs alle jeg har snakket med på min skole (der er cirka 600) men jo ud af det var der lidt over 5 der kunne li musiken og 10 der kun vidste det var med i just my luck og resten vidste over hovdet ikke hvem det var synes det er for dårligt

men ja det andet er nok finans krisen
Tilbage til toppen Go down
Malene
Surfer Babe
Surfer Babe
Malene


Antal indlæg : 122
Age : 35
Registration date : 12/10/08

tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. EmptyFre Feb 20, 2009 1:05 am

mcflylove skrev:
seriøs alle jeg har snakket med på min skole (der er cirka 600) men jo ud af det var der lidt over 5 der kunne li musiken og 10 der kun vidste det var med i just my luck og resten vidste over hovdet ikke hvem det var synes det er for dårligt

men ja det andet er nok finans krisen

Har du snakket med alle 600 mennesker på din skole?? Shocked
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





tour and album sales not how it should be. Empty
IndlægEmne: Sv: tour and album sales not how it should be.   tour and album sales not how it should be. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
tour and album sales not how it should be.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Above the noise
» Nyt om Mcfly nye album & single
» Nyt om McFly's album- review
» Hvilken Album er din yndlings?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Snak, snak, snak! :: Medier-
Gå til: