Mere til jer herlige fic-freaks
_______________________________________________________________________________________________
AM’s POV :
"STOP!" råbte jeg højt, og slog armen ind foran Mille.
"AUUW!" skreg hun højt, og jeg opdagede jeg havde slået hende lige på brystet.
"50% RABAT PÅ DEN DER STRIK TRØJE!" jeg styrtede ind i butikken, og begyndte at rode efter min størrelse.
"Rie for satan da..." sagde hun utilfredst og fulgte efter mig. Hun var ikke så meget for at shoppe i meget lang tid.
"HA! jeg fik den." jeg krammede den ind til mig.
"Ja og de 40 andre trøjer du har købt?" sagde hun og så på mine poser.
"Jeg har kun købt 5 trøjer!" sagde jeg bestemt og så på hendes.
"Du har da ikke købt særlig meget?" sagde jeg og så forbløffet på hende.
"Det var det eneste jeg kunne lide?" sagde hun og gik ud af forretningen.
"skal vi ikke finde en café og få hvilet benene så?"
Mille åndede lettet op da jeg spurgte.
Vi fandt hurtigt en lidt længere nede af gaden.
"Oh sweet mother of god.. Stole..." sagde Mille og sank ned i en stol.
"Jeg er i så dårlig kondition..." sagde hun og så ned i sine poser.
"så skal vi måske lave trænings program odder was?.... two caffe latte please!" sagde AM og betalte, og vi fandt et bord og slog os ned i en lille sofa.
"Nope !!! Du ved hvor meget jeg er imod motion!" sagde hun og grinede.
"Jeg har det fint med at være tyk... Tyksakker skaber tryghed!" sagde hun beslutsomt og tog imod den ene kop.
"AM... Ham der bag dig tjekkede dig totalt ud lige før!" hviskede Mille. "NEJ NEJ NEJ IKKE VEND DIG OM!" hvæsede hun da jeg prøvede at vende mig halvt om.
jeg vendte mig om, og smilede til ham. "Han er sgu da sød i sit hovede!" udbrød jeg og vendte mig om igen.
Hun så skeptisk på mig.
"Hvad øhm.. Har din smag for mænd ændret sig den sidste uges tid?" spurgte hun og tog en slurk af den varme kaffe.
"Hvad? Det har den da ikke?" sagde jeg og så på ham.
"JO den har da så! Ham der er da høj og ikke vildt behåret? Han er ikke Joakim Boldsen typen?" sagde hun og grinede.
"nej men se ham... brune krøller... brune øjne.... JAKKESÆT! for god sake! Jeg henter lige en ske" sagde jeg og rejste mig op.
"Rie!" grinede hun efter mig. Jeg vendte mig om og smilede.
"Hello.." sagde jeg smilende.
"Hello! I haven't seen you before? what's your name, were are you from?!" det var ham i jakkesættet.
Jeg tog en ske op fra bøtten. "well i'm from Denmark, i over here to visit my friend." smilede jeg, og gav ham hånden. Han smilede. Wauw for et smil!
"what's your name?" spurgte han, og gik med over til bordet hvor mig og Mille sad.
"What do you think my name is!" spurgte jeg drilsk og trak benene op under mig. Mille så forskrækket på mig.
"Ehm... I'm just.. Yeah.." sagde hun og rejste sig fra bordet. Jeg tror ikke hun brød sig om at hun var midt i en flirt.
"The toilet" udbrød hun, og flygtede ud på toilettet.
Jeg smilede og vendte tilbage til fyren.
"Hmm..." sagde han og smilede til mig.
"Anne?" spurgte han.
"wauw. impressive" smilede jeg. "how did you came up with that name?"
"You look like an Anne?" sagde han og blinkede til mig.
"and how does an Anne look?" fortsatte jeg, med et glimt i øjet.
"Beautiful..." Hans øjne så meget alvorlige ud. Mille kom tilbage og satte sig på sin stol med et nyfundet blad.
"Hi I'm Jeremy." smilede han og gav Mille hånden.
"Mille!" sagde Mille og tog den.
Jeg sad stadig og kiggede på ham. Han vendte sig imod mig igen og Mille gemte sig bag sit blad.
"i'm very sorry, but i have to go now. some buisness meeting. But here is my card, if you wanna go out for dinner some time?" han rakte mig et kort.
"I Would love to!" smilede jeg og gav ham hånden til farvel.
"I hope i see you again some time!" smilede han til Mille, der bare løftede en hånd til hilsen - dog stadig gemt bag bladet.
Jeg strakte hals, og så han blev hentet i en stor sort bil ude foran caféen.
"Oh my fucking god.." udbrød jeg da han var væk. Jeg savlede nærmest.
"Nej nej nej!" sagde Mille.
"wake up woman! kan du ikke se hvor.. Ad?" sagde hun og lavede en grimasse.
"han er ikke ad?" sagde jeg fornærmet
"Nej han var faktisk meget lækekr men du burde bare være ad overfor ham. han er SLET ikke din type!" udbrød Mille.
"Ikke min type? han er charmerende og lækker... også har han en FED tøjstil!"
"ej come on... du har lige mødt ham!"
"ja, og jeg har hans nummer... og hvad mener du så egentlig er min type?" Hun så forbløffet på mig.
"Glem det..." sagde hun og gemte sig bag bladet igen.
"Nej sig det?" sagde jeg og rev bladet væk.
"Relax... take it easy!" begyndte Mille at synge.
"Mille ? sig det!" insisterede jeg.
"Jamen... han er bare for.. Rig agtig vammel?" sagde hun og så ned i bordetl.
"Pengene kan sgu rende mig der hvor solen ikke skinner... Jeg synes han var charmerende, så jeg har tænkt mig og gå ud og spise med ham."
"Be my guest!" sagde hun og så ud af vinduet.
"Ej Mille? hvorfor er du sådan? " sukkede jeg.
"Rie.. Drop det nu..." sagde hun uden at kigge på mig.
"Nej Mille ! jeg synes faktisk ikke rigtig du kan være det bekendt? hvad er der galt?" jeg var begyndt at blive irriteret på hende nu.
Emilie’s POV :
"Jeg er hjeeeeeemme!" Råbte jeg glad ind i lejligheden med fik intet svar. Jeg sukkede og fandt stuen i nogenlunde stand. Milles tøj og klamme sokker lå og flød på gulvet og noget sur morgenmad stod på bordet. "Please god, at jeg ikke skal adoptere de to, jeger for ung til at blive mor!" Mumlede jeg til mig selv mens jeg pirkede milles sokker ned i vasketøjs kurven.
Jeg skrev nogle sedler til Mille og AM. *RYD OP ELLER I BLIVER SPANKET IHJEL!* (: <3 inden jeg gjorde mig klar til min 'friendly cup of coffee' med Tom. ½ time senere hørte jeg AM og Mille kom hjem.
"For helvede glem nu bare hvad jeg sagde!?" sagde Mille højt og gennemtrængende.
"NEJ! Hvad mener du med at han virkede overfladisk!? Du kender ham jo ikke?" svarede AM.
"DET GØR DU JO HELLER IKKE!?" Jeg løb nærmest ind i stuen.
Jeg sukkede, de var allerede i totterne på hinanden. Så blev der stille. Og jeg undrede mig lidt, jeg gik ud i stuen kun i ført undertøj eftersom jeg ikke vidste hvad jeg skulle have på. Da jeg kom ind i stuen kiggede de på mig og satte sig ned på knæ
”Du må ikke spaaaaanke oss!” Jeg grinede.
"Hvad så?" spurgte jeg og gik ind på værelset efter noget tøj.
"Jeg har mødt en!" begyndte AM. Mille rystede på hovedet og satte sig i min seng.
"Virkelig? Fortæl?" sagde jeg og kiggede i skabet.
"Den grønne top.." sagde Mille toneløst.
AM plaprede løs mens Mille virkede.. fraværende. Men hun hjalp mig med at finde noget tøj. "Det ikke for fint vel?" Spurgte jeg. De rystede begge på hovedet. "DU for lækker, Ryst den røv baby!" Skreg AM og jeg grinede og begyndte på min bedste Neger dans.
"Dammit woman! Shake that body!" grinede Mille og klappede.
Snart var vi alle i gang med de 'vulgære neger rytmers dans' Og da jeg kiggede på klokken igen skulle jeg afsted!
"Gør os stolte Simba!" skreg Mille efter mig da jeg gik ud af døren. Jeg smilede og vinkede.
Mit hjerte begyndte langsome at hamre mere og mere, det var faktisk lang tid siden jeg havde været på date! Jeg havde ikke rigtig haft lyst her på det sidste. ikke efter...
"EMILIE!" Tom kom løbende efter mig. Jeg smilede.
"Hi!" han stoppede forpustet og gav mig et kram.
"Ready?" jeg nikkede. Vi gik ved siden af hinanden i stilhed hele vejen til caféen.
"So, you think the interview will turn out good?" Spurgte han for at bryde stilheden.
“Of course!” sagde jeg og smilede genert. Han gik hen til et bord og hev stolen ud for mig.
“Here you go!” sagde han og satte sig overfor mig. Jeg smilede til ham.
“Ehm… Two Lattés please!” sagde han til tjeneren der kom over til vores bord. Jeg smilede stadig. Man kunne ikke andet end at smile i Tom’s selskab.
Mille’s POV :
"Er det ikke mere overfladisk af dig, at du bare dømmer Jeremy, inden du kender ham?" udbrød hun midt i filmen... jeg troede ellers vi var færdige med den diskution.
"Hold nu op..." sukkede jeg .
"Nej! Altså hvorfor er du sådan? Sådan plejer du da ikke at være?" fortsatte hun og så irriteret på mig.
"Jamen det er nok fordi du aldrig har været sammen med sådan en før..." sagde jeg roligt og koncentrede mig om filmen.
"Jeg vil fandeme også date. men hvad er der sjovt ved det hvis ens veninde synes han er en opblæst nar?"
"Det ved jeg ikke? Jeg har ikke været sammen med en oplæst nar før?" sagde jeg men fik det dårligt da jeg sagde det. Jeg plejede ikke at være sådan her?
"Hvem er du?" sagde hun noget over teatralsk, og gik ud i køkkenet. sikkert for at bage en kage. det gjorde hun altid... enten når hun var glad... eller absolut det modsatte ... og det var nok det sidste der var årsagen til det nu . Jeg sukkede højt.
"Rie..." sagde jeg og rejste mig for at gå ud til hende.
"Nej!" lød det surt ude fra køkkenet. Et højt brag lød.
"Hvad laver du?" sagde jeg og grinede.
"IKKE NOGET!!!" råbte hun og samlede det larmende op.
jeg gik ud i køkkenet, hvopr braget stammede fra hendes meget hårde piskning af en dej.
"du ved godt jeg ikke vil have folk i mit køkken når jeg laver mad!" sagde hun beslutsomt !
og ååh ja ... hvor mange gange har hun ikke smidt mig ud. 'for mange kokke fordærver maden' siger hun jo... ej når hun bager af glæde bliver man dog ikke smidt ud.
"Det skal du ikke bestemme!" sagde jeg med min mest irriterende lillesøster stemme. Hun begyndte at piske hårdede.
"Rie..." begyndte jeg igen. Hun tændte radioen og skruede højt op. Også selvom det var Lady Gaga som spillede.
"HØR SÅ EFTER!?" skreg jeg og stampede i gulvet som en lille forkælet pige.
"NEJ ! DU SKAL FANDEME HØRE EFTER !!!! jeg synes han virkede flink. og jeg ringer altså til ham om du vil eller ej. jeg kan jo egentlig være ligeglad! MEN JEG ER IKKE LIGEGLAD med at du har sat mig i bås. og for dig egen skyld burde du lære noget om ikke at have fordomme!” hun kiggede på mig. hun så faktisk ikke vred ud. hun stod der bare.
"du er lige kommet her ovre. jeg gidder ikke skændes med dig allerede... Mille. dig og Emilie er mine bedste veninder...... burde vi ikke sidde nu og diskutere hvor hot jeremy er ?" Jeg smilede.
"Jo... Men det er lidt et problem når.." begyndte jeg men stoppede mig selv.
"Jeg mener.... Årh så pyt da.." sagde jeg og så ned i skålen.
"Hvad fanden er det du laver?" sagde jeg og så forbavset på hende.
"bedstefars skæg" smilede hun stolt!
"øøhm. du er klar over dejen er blå ik?" sprugte jeg og kiggede undrende ned i skålen.
"Yap. det er min bedstefars skæg tradition. jeg kan ikke bage den kage, uden at den skal være blå!"
"Fnaa..." sagde jeg og smilede.
"Jeps du! Fnaa når det er bedst!"
Jeg kunne høre der kom Paramore i radioen. Jeg skruede op på det højeste og gav mig til at skråle. AM grinede.
"Lad være med at synge den sang!!" råbte hun. Jeg smilede og sang videre.
"do you wanna come in?" døren ude i entreen smækkede.
"HEY GIRLS!" råbte Emilie. og Am skruede hurtigt ned for radioen.
"NEJ!!" råbte jeg.
"GÅ VÆK! JEG SYNGER!!!" råbte jeg og gik ind i stuen. Tom så underligt på mig.
"Oh.. Hi Tom!" sagde jeg og løftede hånden til en hilsen. Han smilede og løftede hånden igen.
"AM is baking a cake!" sagde jeg og lignede igen et lille unge, der havde haft fingrene for langt nede i kagedåsen
"Oh how nice?" sagde han og smilede til mig. Jeg så mig lidt forvirret omkring.
"Yeah.." sagde jeg og gik ud i køkkenet.
"Han tror jo jeg er komplet idiot!" sagde jeg til AM og så stadig ret forvirret ud.
"Det er du jo også?" sagde hun uden at se på. Jeg kastede en klud i hovedet på hende.
"AD! DEN VAR BRUGT!" Skreg hun.
En våd slimet klat ramte mig i nakken...
"DET DER GJORDE DU BARE IKKE!" skreg jeg.
jeg vendte mig om, og Am skylde sig at smide kagen i ovnen så jeg ikke kunne smide dej efter hende...
hun løb ind i stuen med mig i hælene.
"Hi Tom." sagde hun og stoppede op lige bag mig. Jeg bremsede og prøvede på at se uskyldig ud.
"Nu tror han vi begge to er idioter.." hviskede jeg til hende. Emilie så på os som om vi var hendes små irriterende lillesøstre. Hvilket vi næsten også var.
"Skal vi ikke bare lade som om intet er sket ? også være... normale nu?" hviskede jeg på ordenlig gammeldags pædagogisk manér.
"Måske egentlig en meget god idé?" svarede hun og smilede.
"Ehm... Well did you have fun?" spurgte jeg Emilie og Tom, men synes nu mest af alt at jeg lød som en irriterende mor.
"yeah it was nice" smilede Tom, så man kunne se hans ene smilehul.
"well. AM met a guy!" smilede jeg.
"And I'm fiiiiiiiiiiiine with it!" sagde jeg og lignede nok mest af alt en mongol.
Emilie så på mig som om jeg var åndsvag.
"Mille..." hviskede hun irriteret. Jeg blev lettere rød i hovedet. Jeg tror jeg var begyndt at føle mig alt for godt tilpas!
"A guy huh?" begyndte Tom og grinede.
"Yes! His name is Jeremy!" sagde AM og matchede min ansigtsfarve.
"Uh sounds.... Cool?" grinede han.
"Jeremy..." begyndte AM igen og så ned på det kort hun havde i lommen.
"Steam! Jeremy Steam!"
"Jeremy Steam? like the Jeremy Steam STEAM?" spurgte Tom og slog øjnene lidt op.
AM rynkede brynene og så meget tænksom ud. Emilie vendte sig til Tom og spurgte: "who is Jeremy Steam?"
Tom's øjne voksede sig nærmest til dobbelt størrelse.
"Are you kidding me? Jeremy STTTEEEEEAAAAMMM!" sagde han tydeligt og så på os som om vi var komplet hjernedøde.
"he looked like some kind of business man.. but who is he?" spurgte AM og trådte sig selv lidt over tæerne. Tom rystede skuffet på hovedet.
Vi kiggede alle tre afventende på Tom.
"He's like one of the richest young men in England! He came up with this softwere program when he was like 19! And then he sold ot to google for like 10 million pounds or something!* Fortalte Tom med store øjne som om det var ham der havde mødt ham.
"blaaaa blaaaa blaaaa" gabte jeg og Tom smilede til mig
"It's true!"
Sagde han insisterende.
"can you translate it to danish.. eerh i mean english?" spurgte AM og lignede stadig et spørgsmålstegn
"I told you so!" Skreg jeg nærmest til AM. Tom hopppede lidt tilbage i sofaen o jeg tror lidt Emilie ønskede hun ikke havde taget ham med
"you told med what?" spurgte AM roligt og prøvede forgæves at løfte det ene øjenbryn.
"Han laver sikkert ikke en skid andet end at dscore damer med sine penge?" Sagde jeg..
Men fortrød da jeg så AM's face
Men hun sagde ikke noget.. "I think i will eeerr... update my facebook!" sagde hun stille og gik forbi Mille, og forsvandt ind på sit værelse.
"Mille for helvede!" sagde Emilie irriteret til mig.
"Nu er det mig der skal sørge for at i bliver gode venner igen!!!!" sagde hun og rejste sig hurtigt op.
_________________________________________________________________________________________________
Så der begynder lige at komme triple!