Her er næste del:.
Del 14..
1 uge senere..
Sidsel:
Jeg vågnede op en morgen og kom til at tænke på der kun var en uge til jul og jeg havde ikke den fjerneste i dag om hvor jeg skulle holde jul. Jeg vidst at Emilie jo nok ikke skulle hjem, men om jeg skulle tage hjem til min familie eller blive her. Jeg elskede mine forældre og de havde virkelig været der for mig. Det er jo ikke ligefrem det man kan sige om Emilies forældre. Jeg gik ned i stuen hvor Emilie sad sammen med Dougie.
- godmorgen. Sagde jeg
- godmorgen søde, sagde Emilie
- morning
- godmorning Dougie
jeg viftede diskret Emilie ud i køkkenet.
- Hvad er det? Spurgte hun
- Hvor har du tænkt dig og holde jul henne egentlig?
- øh, det ved jeg faktisk ikke, ikke der hjemme i hvert fald grinte hun. Hvad med dig?
- Jeg er ikke sikker for vil egentlig gerne hjem, men jeg kan jo ikke bare lade dig være her.
- Dougie har faktisk spurgt om jeg ville med ham, smilede hun.
- Er det rigtigt? Hos hans forældre og alt muligt?
- Det tror jeg, men er ikke sikker. Jeg sagde ikke engang ja.
- Hvorfor ikke det? Det kunne da være rigtig hyggeligt.
- Ja, men jeg vidste jo ikke med dig og alt muligt.
- Nej men jeg syntes du skal gøre det, lige gyldigt hvad jeg beslutter mig til.
Jeg gav hende et kram og satte mig hen ved siden af Dougie med en kop te.
-So what are you guys doing today? Spurgte jeg ham.
-Erm. I have to go to town with Tom and Danny. to find a gift for Harry.
-When is his birthday? Spurgte Emilie der kom ind i stuen igen.
-The 23rd.
-Wow on little christmas eve. Sagde Emilie og satte sig på den anden side af Dougie.
-On what? Grinede Dougie.
-Oh. We call the 23rd. Little christmas eve in Denmark.
-Weird. Grinede han. ´
-But can we come to? Spurgte Emilie.
-You know, I can't I've got work. Sagde jeg.
-Okay. But can I come then?
-Sure sweetie.
Tom:
I felt a sinking fellig in my stomach when I saw she was coming with us. I actully thought i didn't have a crush on her anymore, I hadn't seen her in forever.
-It's okay I'm bringing Emilie right? Dougie asked on his way into the car.
-Sure, come on in it's freezing outside! Danny said. I didn't answer. She sent me a big smile. I just sent her a short one, I think it looked more like a grimace.Emilie:-Do you really think he'll like this? Spurgte jeg.-Of course. Sagde dougie og smilede.
-Okay. Sagde jeg og stillede mig hen i køen. Jeg købte den nye Hugo boss parfume, den med ham den hotte Jonathan et eller andet i reklamen.
Dougie og Danny stod og prøvede tøj. Jeg fik øje på Tom der stod i en anden kø, så jeg gik over til ham.
-Hi. Smilede jeg.
-Hi. Sagde han kort, der var stille lidt jeg skulle lige til at sige noget men han kom mig i forkøbet:
-I don't think I'm gonna buy this anyhow, I'm proberbly never gonna use it, so you can have my stand in the line. Sagde han men inden jeg nåede at sige noget var han allerede gået.
Mit humør sank, var jeg virkelig så slem? Vi gik videre. Mandebutik efter mandebutik. Ikke det mest underholdende. Jeg sad med en manniquing dukkes røv i hovedet og hvilede benene. De stod og diskuterede om de skulle give Harry en skjorte. Danny og Dougie gik over i køen mens Tom gik mod prøverummene. Jeg ventede på han kom ud igen. Han virkede overrasket over at se mig.
-Tom, can I talk to you for just a sec? Spurgte jeg. Han så ikke ligefrem ud til at have lyst. Han trak på skulderen
-Look, I know you don't like me. Han lignede en der skulle til at sige noget men jeg fortsatte.
-I know, I'm direct, weird and talk way to much. But If you get to know okay I'm proberbly not what you would define as 'normal' But I'm really not that bad. And I really like Dougie, So could we if not for me then for him just be friends. Han sagde ikke noget med det samme.
-Yes. Og course. I know I've been acting alittle strange but.
-Hey. We all do now and then. So friends? Sagde jeg.
-Friends. Smilede han. Jeg gav ham hånden og vi gik over i køen til de andre.
-So you're gonna buy that one then? grinede jeg og nikkede ned mod en hvid skjorte, stortset magen til den han havde stået med før. han så lidt flov ud.
-Yearh.
Dougie: We were walking down the street, Tom and Danny in front of me and Emilie.
-You know I would like to find a dress for christmas, if we're going to your moms I would like to make a good impression. She said with a smile. I lent in and kissed her.
-I didn't think you would come actully. I grinned.
- sure why not?
- well I thought you were going home to your family or something like that?
- I don’t have a family. Well yes I do we just don’t speak . my parents they are devorst, So they don’t talk, and we don't talk. They never really got me, you know? so I pretty much everyday all day at Sidsel’s and they practically became my new family. I really liked it there, so
- oh. Well my parents is devorst too so, that makes us two.
- Yes it does. she smiled
Sidsel:
Jeg sad og ventede på Emilie, Dougie og Danny skulle komme hjem.
Dougie og Emilie skulle vidst i biografen eller noget og mig og Danny skulle være her hjemme.
Jeg tændte for tv’et og sappede lidt rundt. Det har altid undret mig over hvordan man kan have så mange kanaler og vælge imellem men der er aldrig noget man gider kigge på.
Et par timer efter kom de hjem, jeg sad henne ved klaveret. Jeg hørte ikke af der var nogen der kom, så jeg sad henne ved klaveret og spillede og sang lidt med. Emilie har altid sagt jeg var godt til, men troet på hende har jeg
aldrig.
Jeg spillede sangen færdig og vendte mig om. Jeg fik et kæmpe chok da jeg så dem alle sammen stå henne i døren.
- oh god how long have you guys been standin there? Spurgte jeg mens jeg gik hen til Danny for at give ham et. Det havde været skønt at være sammen med ham her de sidste par dage, nu når han vidste det.
- Wow you play really good, and sing. Sagde Danny og kiggede på mig med et helt underligt ansigtsudtryk.
- Well thank you, sagde jeg og smilede. But i really don’t, that sucked what i just played before, grinede jeg.
- Seriously it did!
- Thanks smilede jeg.
Vi satte os hen I sofaen.
- hvad fik i købt til Harry? Spurgte jeg.
- Vi købte en Hugo boss parfume.
- Skønt, de er altid gode, smilede
Drengene havde vendt sig til at vi talte på dansk når det alligevel ikke vedrørte dem, så de sad bare i snakkede.
Efter en times tid skulle Emilie og Dougie af sted.
Efter et stykke tid besluttede mig og Danny at gå ned og leje nogle film.
- god it’s could, sagde jeg da vi gik nede på gaden. Jeg gik nærmest og rystede selv om jeg havde kæmpe jakke og hue på.
Han smillede til mig.
- come here, sagde han og lage en arm rundt om mig.
Vi gik stille og roligt hen af gaden.
- so were are you going to spend christmas? Spurgte
- I’m going home, sagde jeg stille.
- Oh ok sagde han og lød lidt skuffet.
- What? Spurgte jeg og kiggede på ham.
- It was just, i was thinking that maybe you would spend it here with my family.
- Jeg smilede til ham. I would like that very much. But I have to go home. I haven’t seen my family in a really a long time and I really miss them.
- Ok I understand that, han smillede
Jeg lænede mig hen for at give ham et kys. Han så lidt skuffet ud. Men jeg havde virkelig brug for at se min familie.
Kommentare?